دانشگاه نیشانتاشی
28 October 2021
آموزش و پرورش در ترکیه توسط یک سیستم ملی اداره می شود که مطابق با اصلاحات آتاتورک پس از جنگ استقلال ترکیه ایجاد شد. این یک سیستم تحت نظارت دولت است که برای ایجاد یک کلاس حرفه ای ماهر برای موسسات اجتماعی و اقتصادی کشور طراحی شده است.

کیفیت آموزش در دانشگاههای ترکیه بسیار متفاوت است، برخی از آنها آموزش و تسهیلاتی برابر با مدارس معتبر بین المللی ارائه می دهند. دانشگاههای فنی اغلب با دانشگاههای ایالات متحده مقایسه می شوند و بطور مرتب توسط هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری ایالات متحده بازدید می شود و برنامه های مهندسی آنها به طور قابل ملاحظه ای معادل برنامه های مشابه در ایالات متحده تلقی می شود.
دانشگاه های برتر ترکیه از رنکینگ بالایی در آسیا و جهان برخوردارند. دانشگاه فنی خاورمیانه (Orta Doğu Teknik Üniversitesi) در آنکارا رتبه ی۴۹۷ و دانشگاه فنی استانبول (İstanbul Teknik Üniversitesi) رتبه ی ۵۹۰ جهان را در اختیار دارند. از مزایای دانشگاه های دولتی ترکیه میتوان به تحصیل رایگان و سطح آموزش بالا اشاره کرد.
دانشگاههای ترکیه با هدف افزایش تحرک دانشجویی و دانشگاهی در اتحادیه اروپا، کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سایر کشورهای کاندیدای اتحادیه اروپا در برنامه سقراط – اراسموس کمیسیون اروپا شرکت می کنند. تعداد فزاینده ای از دانشجویان دانشگاه های ترکیه بخشی از تحصیلات خود را در خارج از کشور در دانشگاه های دیگر کشورهای شرکت کننده از جمله فرانسه و آلمان به اتمام می رسانند و دانشگاه های ترکیه دانشجویانی با همان وضعیت را از خارج دریافت می کنند.

پس از آزمون ورودی دانشگاه ملی که توسط گروه ملی آزمون برگزار می شود، در صورت موفقیت ، تحصیلات خود را در دانشگاه ادامه دهید. دانشجویان خارجی در آزمون Yös شرکت می کنند یا مدارک معادل تأیید شده توسط شورای آموزش عالی (YÖK) ارائه می دهند.

سوالات آزمون یوس به سه بخش هوش، ریاضی و هندسه تقسیم شده است. برای انجام این آزمون صرفا نیازی به زبان ترکی نیست و بیشتر هوش ریاضی شما به چالش کشیده می شود. همچنین باید به این نکته توجه کرد که چند مبحث این آزمون (نظیر انتگرال) از کتاب های ریاضی دبیرستان ایران حذف شده و پیش از آزمون، شما نیاز به مطالعه ی این دروس دارید.
بعضی دانشگاه های ترکیه آزمون ورودی sat نیز برگزار می کنند. این آزمون شامل سوالات ریاضی و زبان انگلیسی است و اعتبار این آزمون در ترکیه دوسال است.

برای اینکه با آزمون ورودی دانشگاه خود آشنا شده و بدانید نیاز به مطالعه ی چه منابعی دارید، ابتدا باید با توجه به رشته ی خود سایت دانشگاه را بررسی کنید.

مشاوره آنلاین
سلام.چطور میتونم کمکتون کنم؟
سلام من کارشناس TTC هستم.

چطور میتونم کمکتون کنم؟